fredag 19 september 2014

Semana 3: avslutas med ajajaj




Vecka 3 på HDK avklarad även om bloggen blivit försenad, men det återkommer vi till. Vi började måndagen och tisdagen med serier-workshop. Det var väldigt kul och man fick ett bra övningar som man kan ta med sig in i skolans värld senare. Jag har gjort serier med barn innan när jag gjorde skoltidning med barnen på mitt gamla jobb så var serierna inte helt oväntat det som var mest populärt och det flest såg fram emot att göra. Sedan hoppar vi till veckans sista dag fredag, där vi hade sokratiska samtal eller som jag tänkte ett finare ord för en diskussion som aldrig tar slut. Det var en bra sak att få öva på eftersom det kommer vara nyttigt att använda när man jobbar sedan. Känns som båda aktiviterna kan vara till stora hjälpmedel i skolan. Mitt personliga mål under diskussionerna var att lyssna och att få en ny vinkel utöver min egna för oftast kan jag lätt fastna i min egen åsikt om något och vara lite stängd. Det kändes som att några punkter under diskussionerna hade jag inte tänkt på men det var nog inget som ändrade min åsikt helt och hållet. 



Det fanns tid över för att leka med panorama funktion, känns inte som sista bilden som jag kommer göra så här på.


Nu till varför det är ajajaj och att jag skriver detta på en lördag, när jag var ute och cyklade i fredags så gjorde jag som jag brukar och cyklar utan händerna. Jag har också en ny cykel sedan 1,5 vecka tillbaka och det visade sig att stå upp och luta sig med bena mot sadeln samtidigt som man står upp utan händerna  resulterar i att man glider av sadeln och stukar handleden rätt rejält och att man stukar foten lite också på köpet. Men det är smällar man får ta för att se cool ut när man cyklar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar